De Flirtweken
 

Home
Wat
Wie
Waarom
Ervaringen

Artikelen
In beeld

 

Ervaringen

Trudy van Kleef - ISW Hoogeland Naaldwijk
"De reacties waren erg positief.
Ikzelf was bij de 1e en 3e les in mijn klas aanwezig en vond het indrukwekkend om te zien hoe ze vooral in de laatste les zoveel van zichzelf gaven.
Ook heb ik de leerlingen gevraagd wat ze er van vonden. Zij vertelden me dat ze het leuk en goed vonden.
Een paar reacties: 'Leuk om op deze manier met je klasgenoten bezig te zijn.' En: 'Goed dat klasgenoten durfden te vertellen wat er onder hun waterlijn zat.' De laatste opdracht gaf ze veel vertrouwen. Goede eigenschappen op iemand zijn rug schrijven en later die van jezelf teruglezen geeft je echt een goed gevoel."

"Al met al was het een groot succes!
Bedankt en wie weet tot volgend jaar!?"

Hugo Vos - Stanislas College Delft
"We hebben het als zeer plezierig ervaren.
De leerlingen vonden het nuttig en interessant en stelden zich tijdens de lessen open. Er zijn dingen besproken in de mentorklas die anders niet zo snel boven tafel gekomen zouden zijn. Er is meer een groepssfeer ontstaan. Juist voor onze leerlinggroepen (in dit geval havo 2) is dit project heel belangrijk gebleken: meer samenwerken, meer begrip voor elkaar.
"

"Bovendien zorgden de coaches voor een hoogwaardige invulling van de lessen, waarbij ze veel oog hadden voor de leerlingen, hun emoties en het groepsproces."

"Wij hopen dat dit aangeboden kan blijven worden door jullie."

Leerlingen aan 't woord

Dat je altijd voor een ander open moet staan
De eerste indruk van iemand heeft vooral met jezelf te maken
Contact maken en positief zijn
Je leert beter met anderen communiceren
Je gedrag helpt je later bij een baan zoeken
Meer zelfvertrouwen hebben, in anderen en jezelf
Je houding zegt meer dan uiterlijk
Leerzaam, interessant en gezellig
Esther & Michael zijn super
Gaaf en super leerzaam

Anne Zevenhoven – Hans Petrischool Dordrecht
"De flirtlessen op onze school waren een groot succes. De leerlignen hebben er met plezier aan deelgenomen. Vooral de scene's maken en de spelletjes vonden ze erg leuk. Voor de autistische kinderen was het aankijken soms erg moeilijk maar iedereen heeft het super gedaan!
Als docent was het voor mij leuk om te zien hoe de leerlingen reageerde op een docent van buitenaf. Dit ging boven verwachting goed. We hebben met veel plezier deel genomen aan de flirtlessen. het is zeker een aanrader."

Annemarie Hartemink – S.G. Spieringshoek Schiedam
"Op een speelse, respectvolle manier leren leerlingen over de ‘magie’ van hun eigen gedrag.
Kijk je vooral naar het uiterlijk van de ander of speelt de uitstraling een belangrijkere rol? Ben je je bewust van je eigen uitstraling en het effect daarvan op de ander?
Door afwisselende werkvormen blijven de leerlingen bij de les en groeit het inzicht. De Flirtlessen zijn een waardevolle aanvulling op het reguliere lesprogramma van een middelbare school."

Edith Visser – Wellant College Dordrecht
"Eigenlijk zijn wij alleen maar heel positief over jullie lessen. Het heeft de leerlingen op een positief spoor gezet; over het algemeen zijn kinderen op deze leeftijd vrij negatief ingesteld, alles is raar of gek wat buiten de norm valt en doordat jullie hebben laten zien dat je elkaar ook anders kunt benaderen zijn hun ogen enigszins geopend (niet bij iedereen hoor). Wij vonden het erg leuk om mee te maken en bij de kinderen merken wij dat ze zich veel bewuster zijn over hoe ze iets tegen elkaar zeggen. Kortom van ons mogen jullie best nog eens terugkomen!"


Stichting De Wij-Fabriek Postadres:
Libellenstraat 46 A
3061 VG Rotterdam
T: +31 (0)6 144 528 61 E: info@flirtweken.nl